להלביש את הבית כמו במגזינים: המדריך למתחילים

הבית שלנו הוא למעשה, מאורה בטוחה. זה המקום שבו אנחנו מתעוררים בבוקר, וזה המקום שאיליו אנו חוזרים בסוף היום. המרחב האישי משמש כמקום אירוח או מרחב יצירה, ויש את מי שעובד מבית – מה שדורש ארגון נכון של הריהוט והחפצים ויצירת מרחב מעוצב, ממש כמו במגזינים. אז כיצד אפשר להלביש נכון את המאורה שלכם? הנה מדריך למתחילים:

עיצוב חדרים

החדרים שלנו חייבים להראות נפלא ועליהם להיות תמיד מסודרים – כך שהמרחב יהיה מזמין ונוח. כשאנחנו מעצבים דירה אנו יכולים לעצב כל חדר בסגנון שונה, כמו עיצוב חדר ילדים בצורה ילדותית, ומנגד: עיצוב חדר הורים בסגנון מודרני. מה שיקבע את הסגנון הם כלי המיטה שתבחרו להציע באמצעותם את המיטה, צבעי הקירות, הווילונות והריהוט. לדוגמה: עבור חדר הורים, בחירה של מצעים זוגיים מבד איכותי תהיה נפלאה! זאת משום שהאיכות תספק מראה מסודר ומטופח. מי שירצה, יוכל להוסיף כיסוי מיטה במראה כפרי. שמיכות טלאים וכיסויים עם פרחים קטנים חזרו מאד לאופנה – מה שמקנה מראה נעים ומזמין.

להלביש את הבית כמו במגזינים המדריך למתחילים עידן בן אור

קונספט וגיבוש רעיון כללי

כדי לעצב נכון את המרחב, דרושה הכנה מתאימה. עיצוב המרחב מתחיל מבחירת סגנון, ביצוע מדידות, הכרות עם היתרונות והחסרונות של המבנה, ורק לאחר מכך קניית חפצים, בחירת ריהוט ועיצוב. לדוגמה: כדי לייצר בית בסגנון כפרי, דרוש אבחון חפצים שמתאימים לסגנון המבוקש, כמו בחירה בדלתות כנף צרפתיות עבור היצירה לחצר, מה שיעניק מראה פרובנס מהמם! חשוב לדעת שבחירת ריהוט  מודרני לבית כפרי, תהיה פחות אידאלית עבור מי שרוצה ליצור קונספט חמים ומזמין. עבור עיצוב כפרי יש לבחור בריהוט מסיבי "ראסטי" ובחפצים בסגנון דומה. מי שמחפש ליצור מראה מואר ופתוח, אך אין לו מספיק חלונות במרחב, חשוב שימצא דרך להאיר את המרחב באמצעות תאורה טבעית/ יצירת אשליית מרחב ע"י תליית וילונות בגובה, בכך נקבל מראה של תקרה גבוהה. מומלץ להשתמש בצבעים בהירים לצביעת הקירות.

מיון ריהוט וחפצים

הכנה נוספת שדרושה בעיצוב הבית קשורה למיון הרהיטים והחפצים. לפני שאתם נכנסים לדירה חדשה או מעצבים דירה קיימת: רצוי להתבונן בחפצים קיימים כמו ריהוט, מוצרי טקסטיל, כלי מטבח וכולי. כעת יש להחליט מה נשאר במרחב ומה יפנה את מקומו לפריט אחר. מיון וסדר יספק לכם שטח רחב ונקי יותר לעיצוב הבית.

שימו לב! אם יש לכם ריהוט איכותי עשוי מעץ מלא או מחומר איכותי אחר – נסו לחדשו ולהתאימו לעיצוב. חידוש רהיטים אפשר לבצע בקלות באמצעות מריחת צבע ראשוני לביטול הצבע הקודם, שיוף הרהיט ושימוש בטכניקות צביעה, יישון, טכניקת 'שאבי שיק' וכדומה. נסו לצפות בסרטוני הדרכה לעיצוב הבית. באמצעות קבלת השראה, יצירת מרחב נגיש ושימוש בפריטי טקסטיל איכותיים – תוכלו לעצב ולייפות כל דירה או בית פרטי.

נגישות