איך להכין לוח שנה עם הילדים?

אתר כיפה

רוצים לבלות זמן איכות משותף יחד עם ילדיכם? אחת מפעילויות היצירה האידיאליות ביותר (ובמיוחד עם תחילתה של שנה חדשה) היא הכנת לוח שנה מדליק וייחודי. ריכזנו בעבורכם את כל מה שצריך לדעת כדי ליצור לוח שנה יחד עם הילדים.

שלב ראשון: הדפיסו לוח שנה מעודכן

רגע לפני שתכינו את שולחן היצירה, יש להדפיס לוח שנה עדכני, אותו תוכלו למצוא באתר כיפה. את לוח השנה ניתן להדפיס על דפים או לחלופין על בריסטולים (בררו מבעוד מועד אם המדפסת שלכם יכולה להדפיס על בריסטולים עבים). לאחר שתדפיסו את לוח השנה, תוכלו לסמן בו את המועדים החשובים, כמו חגים וימי הולדת, ולאחר מכן להתחיל במלאכה.

ניגשים לעבודה

אז מה תצטרכו בשביל ליצור לוח שנה מעוצב עם הילד? ובכן, זה לחלוטין תלוי בכם. בעוד שחלק מהאנשים מעדיפים ליצור בעזרת צבעים בלבד, חלק אחר מהאנשים יעדיפו ליצור באמצעות עזרי-אומנות אחרים. המלצה שלנו, תנסו להיעזר באלמנטים פשוטים שיש בכל בית. כדאי לנסות להשתמש בקרטון, שכן הוא חומר גלם גמיש וקל ליצור אתו. תוכלו לחתוך חתיכה בגודל הרצוי, לעטוף בנייר עטיפה, ולחורר את החלק העליון שלה. את דפי לוח השנה יש לחורר בהתאם, ולחבר את הדפים לקרטון עם סרט או טבעות מתכת. לבסוף, הדביקו מגנט בגב הקרטון, והצמידו את לוח השנה למקרר או לדלת.

אתר כיפה

באילו עזרים נוספים מלבד קרטון ניתן להשתמש בכדי ליצור לוח שנה?

מלבד קרטון אתם יכולים להשתמש למשל בכרטיסייה, שעליה אתם תסמנו למעשה את התאריכים עצמם. אם תרצו, תוכלו לייצר כרטיסיות מסוגים שונים דרך תוכנת אקסל או וורד, ואם יש לכם חוש עיצובי – ניתן לעצב לוח שנה להדפסה דרך תוכנת CANVA.

למעשה, תוכלו ליצור טבלאות שמייצגות את חודשי השנה. בעוד שכל כרטיסייה מיועדת לחודש ספציפי, כל כרטיסיה יכולה גם להיות מעוצבת אחרת. תוכלו להכין ביחד קופסה עבור כל הכרטיסיות, וליצור לוח שנה מדליק בקופסה. יצירתי, לא?

אם אתם נוהגים ליצור עם הילדים לא מעט, אפשר לרכוש מכשיר כריכה כדי לכרוך את כל הכרטיסיות ביחד (המכשיר ישמש אתכם ליצירות נוספות, כמו הכנת פנקסים ומחברות. אם אתם לא יוצרים באופן קבוע, אין סיבה לרכוש את המכשיר משום שהוא לא זול). אגב, אם אין ברשותכם מכשיר כריכה, תוכלו להגיע לבית הדפוס הקרוב לביתכם ולשלם כמה שקלים על כריכה מקצועית.

לקשט כיד הדמיון

תנו לילדים לקשט את לוח השנה שהכינו כיד הדמיון, כשניתן להיעזר במדבקות, חיתוכי נייר ועוד שלל חומרי יצירה שונים ומגוונים.

יצירה היא פעילות נהדרת שמפעילה את הדמיון, מעוררת השראה ומסייעת לפתח את הכישורים הקוגניטיביים והמוטוריים של הילדים. רכשו מבעוד מועד את כל חומרי היצירה הנחוצים לכם – כך תוכלו ליצור בהנאה ובקלות.

נגישות