יצירה לילדים בנושא ניקיון

יצירה לילדים בנושא ניקיון

חשוב ללמד ילדים אודות החשיבות של הניקיון וההיגיינה, ויש לא מעט דרכים לעשות זאת, כשבין היתר, תוכלו להעביר פעילויות יצירה בנושא. ריכזנו בעבורכם כמה רעיונות יצירתיים במיוחד!

פיסול בחימר קל

אחד מחומרי היצירה הנהדרים ביותר לילדים, הוא קליי (חימר קל), עמו ניתן לפסל שלל צורות ואלמנטים. כמו כן, מדובר בחומר ידידותי לילדים, קל לשימוש ונעים למגע. תוכלו ללמד את הילדים אודות אביזרי הניקיון השונים, ולפסל יחד איתם דלי, מגב, מברשת שיניים וכו'. אם הילדים נוהגים לשחק בבובות, ניתן לפסל את האלמנטים הללו לטובת המשחק, כך יוכלו לבצע פעולות ניקיון שונות במהלך משחקי הילדים.

שקיקי ריח

מכירים את שקיקי הריח שנהוג להניח בארונות? מדובר בשקיקים קטנים, מלאים בסבונים ריחניים שמפיצים ריח לכל עבר. כדי להכין את השקיקים הללו, תצטרכו לגרד בפומפייה סבונים מוצקים, או לחלופין לבצוע אותם באמצעות סכין. ניתן לרכוש שקי בד קטנים (נמכרים בחנויות היצירה), או לחלופין להכין שקיקים מבגדים שאינם בשימוש. מלאו את השק בסבונים ריחניים ולסיום קשרו בסרט.

משחק הזיכרון

רכשו בריסטולים צבעוניים, וחתכו אותם לריבועים בגודל הרצוי. על כל ריבוע תוכלו להדביק תמונה של אביזר ניקיון (גזרו תמונות מעיתונים ומגזינים), ועל הכרטיס המקביל אליו כתבו את שמו, אם למשל הדבקתם על כרטיס אחד תמונה של מטאטא, על כרטיס נוסף כתבו את המילה "מטאטא". לבסוף, תנו לילדים לקשט את הכרטיסים, ולאחר שיהיו לכם לפחות 10 תמונות, תוכלו להתחיל לשחק!

פעילות ניקיון לילדים

בובות אצבע

באמצעות בריסטולים צבעוניים, עיניים זזות, כלי כתיבה וחומרי יצירה נוספים, תוכלו ליצור בובות אצבע, עמן ניתן לערוך הצגות ביתיות. ואילו בובות נכין? את קריוס ובקטוס כמובן! חיידקי השיניים! למדו את הילדים אודות חשיבות צחצוח השיניים, ובקשו מהם להכין הצגה מיוחדת לסוף השבוע. אגב, מי שלא רוצה להכין בובות אצבע, יוכל להדביק את הדמויות על מקל ארטיק.

לוח ניקיון

רכשו פוליגל רחב, ותנו לילדים לעצב אותו באופן חופשי. על הפוליגל, נציין את כל משימות הניקיון היומיות, כמו צחצוח השיניים, מקלחת, שטיפת פנים, לחפוף שיער, פינוי השולחן לאחר האוכל וכו'. הלוח יהיה מעין צ'ק ליסט יומי, שיאפשר לילדים לעקוב אחר משימות הניקיון שלהם באופן עצמאי. כדאי לקנות מדבקות עגולות ירוקות, כך הילדים יוכלו להדביק מידי יום מדבקה ירוקה לצד המשימה שבוצעה.

עיצוב בקבוקי סבון

תוכלו לעצב את בקבוקי הסבון והשמפו, כשניתן להיעזר במגוון רחב של צבעי טוליפ, או של צבעים שונים עמידים במים. כמו כן, ניתן לקשור על הבקבוקים סרטים צבעוניים, ולהפוך את חוויית המקלחת למהנה הרבה יותר.

ניקיון הוא אלמנט חשוב, ויש ללמד את הילדים אודות חשיבותו של צחצוח השיניים, כמו גם יתר פעולות הניקיון השונות. באמצעות פעילויות יצירה שונות, תוכלו להעביר את המסר ולהקנות לילדים את ערכי הניקיון השונים, כך יוכלו ללמוד על הנושא בצורה מהנה ויצירתית. בהצלחה!

נגישות