רשלנות רפואית בהיריון עשויה לקרות לכל אחת – כדאי שתדעו מה לעשות אם זה קרה לכן

היריון מייצג תקופה מרגשת, אך לא פעם גם מלחיצה. מדובר בתקופה שיכולה לעבור חלק, או לצד שורה של בעיות ואתגרים. מתי אם כן בעיה בהריון מצביעה על רשלנות רפואית, מהי הסבירות שגם אתם עברתם רשלנות רפואית, כיצד ניתן למזער את הסיכון שזה יקרה ואף מה ניתן לעשות אם חושדים שהמקרה המצער שקרה לכם אכן נופל על ההגדרה רשלנות רפואית? לרשותכם מדריך מקיף שמסביר כל מה שצריך לדעת אודות רשלנות רפואית בהיריון, ובמקביל מה ביכולתכם לעשות מנגד.

את מי תובעים ובאלו מקרים?

רשלנות רפואית בהריון רלוונטית עבור כל מצב שבו הגוף הרפואי סטה מדרך ההתנהלות שמצופה ממנו, ובשל כך הוביל לנזק משמעותי. פה נחדד שאותו גוף רפואי יכול להתייחס לאחות ליווי הריון, לרופא מומחה, לבית החולים, לרופא המלווה וכדומה, כאשר לעיתים ניתן לתבוע יותר מגוף אחד, משמע אין זה חייב להיות רק הגינקולוג שמלווה את ההיריון – באתר הזה תמצאו עוד מידע בנושא. מבקשים דוגמאות? ובכן רשלנות רפואית יכולה להתייחס למקרה שבו מומחה לענייני פוריות לא הסביר מהי הסכנה שכרוכה בהיריון מרובה עוברים. יכולה להתייחס למקרה שבו הרופא לא עקב כנדרש אחר המדדים של האישה, לא בחן בקפדנות את ממצאי הבדיקות, לא שם לב שמדובר בעובר יחסית גדול, לא איתר כמצופה ממנו מצוקה עוברית, לא הפנה לבדיקות שמסייעות לבחון את תקינות העובר וכדומה.

מהי רשלנות רפואית?

לא חסרים מקרים שנוגעים לרשלנות רפואית, ועל כן נעצור להסביר מהי ההגדרה הרחבה. ובכן מבחינת ההגדרה רשלנות רפואית היא מצב שבו הטיפול הרפואי אינו נוקט במידת הזהירות שמצופה ממנו, ובשל כך נגרם נזק משמעותי. מצב שכזה עשוי להרוס חיים שלמים לפני שהם עוד התחילו, ואף עשוי להסב נזק משמעותי לאישה שנמצאת בהיריון. כך למשל נציין שאם התינוק אכן נולד, ייתכן שהוא יסבול מנזק רפואי שיצריך לעבור מגוון טיפולים, ואף ידרוש מההורים להתאים עבורו אופן חיים ייחודי, עובדה שעשויה להקשות עד מאוד לא רק ברמה הנפשית, אלא גם ברמה הכלכלית של המשפחה. מכאן שאומנם לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, אף טוב לדעת שלכל הפחות ניתן לקבל סיוע כספי משמעותי, כזה שיעזור להעניק לילד הרך חיים יותר טובים.

 

 

תובעים? מדובר בפעולה מושכלת!

כיצד אם כן ניתן להשיג פיצוי כספי משמעותי? בנקודה זו טוב לדעת שהחוק נמצא בצד שלכם ההורים. החוק מבקש לסייע ואף החוק מבקש להתריע מהישנות של מצבים דומים. אי לכך אם אכן חושדים שהמצב הקשה הוא תוצאה של רשלנות רפואית בהיריון, ראשית יש לקבל ייעוץ ראשוני, כאשר מוטב לאתר עו"ד שבקיא בנישה הספציפית – רשלנות רפואית בהיריון. חוששים מהוצאות נוספות? טוב לדעת שבמקרה זה החוק שוב בא לקראתכם. עו"ד בתחום דורשים תשלום רק אם הם מנצחים בתיק, כאשר מדובר באחוז ידוע מראש מסך הזכייה. מכאן שאם לא זוכים, משלמים מהכיס הפרטי על בדיקה של רופא מומחה ומעט הוצאות משפטיות, אך לא מעבר.

כל שעליכם לעשות

במקביל לאיתור עו"ד שבקיא בתחום יש לאסוף את סך המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. הפניות, קבלות, סיכומי שיחות, ממצאים, צילומים וכדומה, כאשר מומלץ להעלות על כתב כל מה שזוכרים ברמה הרפואית מתחילת ההריון. לבסוף נציין שני דגשים חשובים. אומנם ניתן להגיש תביעה עד כ-7 שנים, אך ככול שפועלים יותר מהר, כך הסיכויים לנצח גוברים. מהו הדבר השני? לטובת ההיריון הבא נחדד עד כמה חשוב להיות זהירים. תגובה רפואית אינה נראית לכם? תבקשו חוות דעת שנייה. המליצו לכם על הליך מסוים? תידרשו הסברים ותלמדו לבד מהן ההשלכות. תמיד תציבו שאלות והיו ערניים. רק בריאות ובהצלחה!

נגישות