מוציאים שיחות שיווקיות מהעסק? כך תעשו זאת באופן חוקי

הוצאת שיחות שיווקיות היא פעילות עסקית חשובה אשר תועלת רבה בצידה. עם זאת, חשוב לדעת לעשות זאת כראוי. אחד ההיבטים היותר מיוחדים לכך, הוא היבט ה"ספאם". בינואר 2023 נכנס לתוקף חוק חשוב בנידון וכל מי שעוסק בהוצאת שיחות שיווקיות חשוב שידע על כך ויכיר את הפרטים וההשלכות המעשיות. לפניכם הסבר רקע ותמצית הדברים.

לשווק מבלי להטריד

שיווק מחייב פנייה לאנשים ולהציע להם דבר מה שחדש להם. מטבע הדברים, את חלקם זה יעניין ואת חלקם לא. כאן עולה הנקודה החשובה, של כיצד לפנות, מתי, למי ובאיזו דרך. עסקים שמגזימים בפניות לא מתאימות, עלולים להפוך למטרד לאנשים רבים. הנושא משמעותי במיוחד כיום, כאשר יש כלים אוטומטיים לפנייה קלה, להיקפים גדולים של אנשים במקביל. ניתן להוציא הודעות מוקלטות שיווקיות, לרשימת מספרים שהם לקוחות אפשריים. אך ישנו אתגר של פנייה למי שבאמת מעוניינים בכך. מחד, ישנו סיכוי של הצלחה שיווקית רחבה. מאידך, ישנו סיכון של הטרדה רחבה, של אנשים רבים. באמצעות המיזם אל תתקשרו אליי של הרשות להגנת הצרכן, ניתן לכך פתרון חלקי אך יעיל למדי. מדובר על מאגר שבו אנשים רושמים את מספרי הטלפון שלהם, אשר אליהם הם מבקשים שלא לקבל שיחות שיווקיות. עסקים מחויבים לפי חוק (תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א -1981), להימנע מלהתקשר למספרים אלה. כל הפרה של דרישה זו, עשויה להוביל לקנס של 46,080 ש"ח. פשוט ויעיל. כך העסקים יודעים מי מבקש שלא יתקשרו אליו והציבור הרחב מקבל כלי עזר לצמצום קבלת שיחות שיווקיות לא רצויות (“ספאם").

 

 

כיצד מיישמים זאת בעסק?

בכדי לעמוד בדרישות החוק, עסקים צריכים לבדוק ברשימת המספרים ולהימנע כאמור מלהתקשר למי שרשומים ברשימה הזו. בדיקה זו, עשויה להיות משימה מסרבלת וגוזלת משאבים. מה עושים? ישנו פתרון פשוט במסגרת המרכזייה הוירטואלית שמציעה Voicenter, אשר יבדוק עבורכם את המספרים, באופן אוטומטי. זאת, עבור כל דרכי החיוג, כולל חיוג ידני מטלפון מכל סוג, חיוג בלחיצה מהמחשב (Click to Call) או שימוש בחייגן האוטומטי של המערכת. המנגנון גם ימנע את החיוג בפועל, כך שלא יבוצעו טעויות. באופן זה תימנעו מסיכונים של הפרת החוק, קבלת קנס והנזק התדמיתי שנלווה לכך. כמו כן, יחס ההמרה של פעילות השיווק שלכם עשוי להשתפר, מאחר שתצמצמו שיחות מיותרות לאנשים שלא מעוניינים בכך. פחות שיחות מיותרות, פירוש הדבר גם פחות משאבים שתוציאו לחינם. חשוב לציין, שהמערכת של וויסנטר גם מאפשרת להגדיר אותה באופן כזה, שבו ניתן להתקשר למספרים שבמאגר, אך לאחר שמיעת התראה למי שמתקשר אליהם מהעסק.

מתי מותר להתקשר?

האפשרות שציינו כעת, רלבנטית במקרים מסוימים וחשוב להבין זאת. אל מספרים במאגר "אל תתקשרו אליי", לא מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות "בשיטת מצליח". אך בעלי מספרים כאלה עשויים להרשות לעסקים ספציפיים, להתקשר אליהם בשיחות שיווקיות. אם יש הרשאה מפורשת כזו, באופנים שמגדיר החוק, מותר לאותו עסק להתקשר אליהם. יש גם מצבים אחרים בהם הדבר לגיטימי ומותר, כגון שיחה לשם מתן שרות לקוחות.

לסיכום

מחד, מומלץ להפיק את המיטב משיחות שיווקיות, בעזרת שימוש במרכזייה וירטואלית מתקדמת. מאידך, חשוב שלא להסתבך בנושא הספאם ולהבטיח תאימות לחוק החדש. מאחר שמדובר בנושא חוקי ובקנסות גדולים, כדאי ללמוד אותו לעומק וגם לקבל ייעוץ מקצועי לגבי כל דבר שלא ברור. כמו כן, כדאי לעבוד עם מערכות מקצועיות כמו זו של Voicenter, אשר מותאמות לכך מראש, באופן יסודי ומוקפד.

נגישות