שיפוץ דירה: כל מה שחשוב לדעת

שיפוץ דירה

הצורך לחדש, לרענן ולהעניק לבית מראה מעוצב וייחודי, מצריך לעתים להיכנס לתהליך של שיפוץ, כשלעתים השיפוץ עשוי להיות כולל ולעתים נקודתי. קבלת ההחלטה להתחיל את השיפוץ בבית, היא השלב הראשון בתהליך, הכולל לא מעט שלבים ורבדים. אספנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת בכדי להתחיל בתהליך שיפוץ הדירה.

תכנון יסודי מבעוד מועד

לפני שתחפשו קבלני שיפוצים, אדריכלים או מעצבי פנים – קודם כל תכננו את השיפוץ. חשבו על החללים שאתם רוצים לשנות, לאילו אלמנטים אתם זקוקים ובעיקר – כיצד תוכלו לשפר את איכות החיים באמצעות השיפוץ. לדוגמא, בחדר הילדים מתגוררים שני ילדים, כשכל אחד מהם זקוק לפרטיות, ייתכן והשיפוץ האידיאלי עבורכם יהיה לפצל את חדר הילדים לשני חללים נפרדים. דוגמא נוספת לשיפור איכות החיים על ידי שיפוץ, טמונה גם בתשתיות מיזוג האוויר, כך למשל במהלך שיפוץ דירה בירושלים, ניתן להתקין מערכת למיזוג אוויר (להגנה מפני הקור הירושלמי) ולהסתיר את התשתית באמצעות עבודות גבס ייחודיות. רק לאחר שתבינו את הצרכים שלכם, תוכלו לפנות לבעל מקצוע שיסייע לכם לחדד את התכנון ולאפיין אותו מבחינה מקצועית.

יש תכנון? עכשיו תצטרכו להגדיר תקציב בר-ביצוע

אחרי שהבנתם אילו שיפוצים נחוצים בביתכם, מוטב שתערכו שיעורי בית ותבררו מהם המחירים הממוצעים בשוק לעבודות הללו, כך תוכלו להגדיר לתהליך תקציב ריאלי. כמו כן, התחשבו בהוצאה שאתם יכולים ומסוגלים להוציא, כלומר, אם אין באפשרותכם לבצע כרגע שיפוץ כללי בגלל שיקולי תקציב – מוטב שתשקלו שיפוץ שיתפרש לכמה תקופות, כך תוכלו לחסוך את התקציב הרצוי ולבצע את השיפוצים הנחוצים. אגב, חריגות בתקציב זה בהחלט לא נעים, אבל אל תתפתו לבצע עבודות שיפוץ במחירים זולים באופן משמעותי, כי בדרך כלל מה שעולה בזול לאחר מכן יעלה ביוקר.

איך בוחרים קבלן שיפוצים?

בחירת קבלן השיפוצים צריכה להיות מושכלת וממוקדת. תחילה, מוטב לחפש קבלני שיפוצים באזורכם ולבקש מהם לראות תיק עבודות. כיום, בעידן הטכנולוגי, כמעט ואין צורך לפנות לבעל המקצוע מאחר וניתן להתרשם מהעבודות השונות באמצעות אתר האינטרנט שלו או עמוד הפייסבוק העסקי. נוסף לכך – בקשו המלצות לקבלני שיפוצים ושיפוצניקים מבני המשפחה והחברים שערכו בביתם שיפוץ בשנים האחרונות.

מלבד זאת, וודאו שקבלן השיפוצים הרצוי אכן מתמחה בעבודות השיפוץ שאתם מעוניינים לבצע, הרי לא תשכרו שיפוצניק לעבודות גבס, כשאינו מתמחה בכך. יתר על כן, קבלני שיפוצים בדרך כלל אחראיים על פיקוח העבודה ומוודאים שהכל מתנהל כשורה, כך שחלק מהעבודות מבצעים בעלי מקצוע שונים – בררו מול הקבלן אם הוא עובד עם בעלי מקצוע רלוונטיים ובקשו לראות את תיק העבודות שלהם, כך תוכלו לוודא שסגנון העבודה אכן מתאים לצרכיכם.

כתב כמויות והסכם עבודה

מעטים האנשים שמתייחסים בכובד ראש לכתב הכמויות והסכם העבודה, אך מדובר באלמנט חשוב שיש להקפיד עליו באופן המיטבי. אחרי שמצאתם את קבלן השיפוצים האידיאלי, בקשו ממנו לערוך עבורכם כתב כמויות, שם יפורטו כל עבודות השיפוץ שעתידות להתבצע לרבות מחיריהן. כמו כן, וודאו שלכל בעלי המקצוע שישפצו את ביתכם יש ביטוח, וכמובן, דאגו לעגן זאת בחוזה העבודה.

למה חשוב לשים לב במהלך השיפוץ?

ראשית, אם אתם מתכננים להיעזר במעצב פנים, יש לפנות אליו עוד בשלב הראשוני, מאחר והוא עשוי להציע לכם פתרונות עיצוביים שניתן ליישם באמצעות השיפוץ, כך תוכלו לעצב את ביתכם בהתאם לטרנדים חדשים ועכשוויים.

מתכננים לבצע עבודות גבס? יש מגוון רחב של אפשרויות שעשויות לחסוך לכם לא מעט כסף, החל מחלוקת חללים, הנמכת תקרה ועד לנישות ייעודיות, כך למשל תוכלו לחסוך ברכישת הריהוט אם תבנו נישה לטלוויזיה מגבס כמו גם כוורות אחסון.

במהלך שיפוץ המטבח,שימו לב שאתם משאירים פתח ייעודי לצנרת בתוך ארונות המטבח. כך במקרים בהם מתרחשת תקלה, הגישה לצנרת תהא פשוטה ולא תצריך קדיחה או בלגן. נוסף לכך, אם אתם עתידים לבצע שיפוץ בחדר האמבטיה, מוטב להחליף את התשתית והאינסטלציה.

 

שיפוץ דירה מוצלח, הוא כזה שתוכנן באופן יסודי תוך שימת דגש על צרכי הדיירים בבית. אל תמהרו לבצע עבודות שיפוצים, תכננו, הגדירו תקציב וחפשו בעלי מקצוע איכותיים. בהצלחה!

נגישות