מנהלים ארגון ללא מטרות רווח? כדאי להיעזר בשירותי ייעוץ לעמותות

אם גם אתם מנהלים ארגון ללא מטרות רווח, וזה ממש לא משנה אם אתם עוסקים בגיוס תמיכה כלכלית למיעוטי יכולת, מימון שירותים חברתיים, מחקרים רפואיים או כל פעילות התנדבותית אחרת, אתם חייבים לוודא שאתם עושים זאת על הצד הטוב ביותר עם ניהול תקין של העמותה וגיוס כספים יעיל. ועם חשיבות כזאת גבוהה, הדבר החכם והנכון ביותר הוא לקבל עזרה חיצונית מקצועית. בואו ננסה להבין מהו שירות ייעוץ לעמותות, מה כולל הדבר הזה בתוכו ולמה מדובר באפשרות הטובה ביותר לעמותות בישראל כיום.

מהו שירות ייעוץ לעמותות?

כל מי שמנהל עמותה כיום או ניהל עמותה בעבר, יודע היטב שמדובר באחת המשימות המורכבות ביותר שיש עם מגוון אפיקים שצריך לפעול בהם כמו ניהול של מתנדבים וצוותי עובדים, גיוס כספים, הגשת בקשות תמיכה ומימון, שיווק, קידום ויחסי ציבור לעמותה ועוד. שירות מקצועי של ייעוץ לעמותות שניתן על ידי חברת אטלס נותן למנהלים את כל הכלים החשובים להצלחה. ומה בדיוק השירות הזה כולל אתם שואלים? בואו נעבור על הפרטים המלאים:

  • ניסוח וכתיבת מכתבי בקשה: חלק מהותי ועיקרי בגיוס הכספים של עמותות הוא פנייה לקרנות פילנתרופיות, משרדים ממשלתיים ותורמים פרטיים לגיוס תרומות. את הדבר הזה עושים עם מכתב בקשה רשמי שצריך לכתוב בצורה מאד מסוימת על מנת שיפיק את התוצאה הרצויה. ההיבט הזה בשירות כולל ניסוח וכתיבה של מכתבי בקשה בעברית ובאנגלית לעמותות שעדיין לא כתבו כזה מכתב.
  • ליווי בהגשת הבקשה: לאחר ניסוח מכתב יש להגיש את הבקשה וגם כאן אנחנו מדברים על תהליך שצריך לגשת אליו עם הכלים הנכונים. השירות כולל סיוע במילוי של קולות קוראים, הגשת בקשה לקרנות פילנתרופיות או לחברות עסקיות.
  • בניית תכנית עבודה: חלק מהותי וחשוב בשירות. בניית תכנית עבודה שתעשה סדר עם רשימת התורמים ואסטרטגיות הגיוס. תכנית העבודה היא אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות ארגונים ללא מטרות רווח ועסקים באופן כללי.
  • הכשרה והדרכה: כאשר אנשי צוות חדשים מגיעים לעמותה, חשוב מאד להכשיר אותם כמו שצריך ולהעניק להם את הכלים המקצועיים שיאפשרו להם להשתלב בצורה חלקה. השירות כולל הדרכה ומתן כלים מקצועיים לעובדים חדשים וותיקים כאחד.

ניתן להתאים את השירותים לצרכים המשתנים של כל עמותה וזה גמיש לחלוטין.

 

 

למי זה מתאים?

השירות מתאים לארגונים חדשים שרוצים להתחיל לגייס משאבים לעמותה ולא יודעים איך לעשות את זה. הוא מתאים גם לארגונים ותיקים ומנוסים יותר שרוצים לקחת את העסק קדימה ולהעלות את סיכויי ההצלחה.

נעזרים גם בכלים הטכנולוגיים החכמים של אטלס

לצד הליווי הצמוד של צוות המומחים של אטלס, עובדי העמותות נהנים מעוד שני יתרונות טכנולוגיים משמעותיים שיעמדו לרשותם:

  • פלטפורמת פאנדבייס: מאגר מידע חכם המתעדכן באופן שוטף עם פרופילים של קרנות מכל העולם התורמות לעמותות בישראל. הממשק כולל גם סוכן חכם המאתר הזדמנויות תמיכה לפי תחומי עניין והאופי של הארגון וכן תמיכה מקצועית של מפתחי משאבים ומידענים.
  • פלטפורמת גט גראנטס: פלטפורמה חדשנית של אטלס לרשויות המאפשרת לנהל את תהליכי הפיתוח והגדלת מקורות ההכנסה דרך שלושה אפיקים עיקריים – מקורות ממשלתיים, פילנתרופיה וחברות עסקיות.

לסיכום הדברים –

כדי להצליח בפעילות חברתית, עמותות חייבות לקבל את הכלים המתאימים לכך. חברת אטלס היא חברה ותיקה המציעה שירותי ייעוץ מקיפים וסייעה למאות עמותות בישראל עד היום לעשות את קפיצת המדרגה שהן זקוקות. אם אתם בעלים או עובדים בעמותה ללא מטרות רווח, שווה בהחלט ללמוד עוד על הפעילות שלה.

נגישות