היום זה כבר לא מותרות – ספק אינטרנט טוב לעסק הוא פשוט חובה

עסקים חייבים אינטרנט מהיר וספק אינטרנט אמין. בלי שני אלה, פעילותם השוטפת תהיה רחוקה מאופטימאלית. כמובן, בכל הנוגע למחשוב בעסק שני אלה לא מספיקים, אך חשיבותם רבה למדי. מדוע?

מידע, תקשורת ושירותים

ראשית, נתחיל אולי בסקירה קצרה של התועלות של האינטרנט לעסקים. לא תמיד שמים לב, עד כמה רשת זו שימושית באופן שוטף. בגדול, ניתן לחלק זאת לשלושת ההיבטים הבאים:

  • צריכת מידע – רשת האינטרנט מהווה מעין ספרייה ענקית, אשר זמינה לגישה מהירה. עסקים יכולים למצוא בה מידע מקצועי מסוגים שונים, בשפע, במהירות ובקלות. בין אם זה חדשות מקצועיות, סרטונים שמתעמקים בנושאים שונים או סקירת חומרי גלם שונים שזמינים לרכישה.
  • שימוש בתקשורת – האינטרנט מהווה גם עזר תקשורת חשוב, אשר מציע רישות חברתי (גם לעסקים – לינקדאין!), אימייל ועוד.
  • צריכת שירותים – כמו כן, ניתן לצרוך דרך רשת האינטרנט שירותי ענן מסוגים שונים. למעשה, כמעט שאין סוג תוכנה, שלא ניתן למצוא עבורה גרסת שירותי ענן. אפילו אם אלה תוכנות גדולות מסוג ERP.
  • שימוש בנכסים דיגיטליים נכסים דיגיטליים הם שם כולל לשטחים וירטואליים שנמצאים בבעלותכם. נכסים אלה יכולים להיות אתרים שהקמתם, אפליקציות, ערוץ היוטיוב שלכם, קבוצות ברשתות החברתיות ועוד.

על רקע זה, ברורה החשיבות של חיבור אינטרנט איכותי וזה אומר גם ספק טוב. בבחירת ספק אינטרנט itc תציע לכם גם שירותי תשתית וגם שירותי ספק אינטרנט. שירותי התשתית מחברים אתכם מהעסק עצמו אל הספק ושירותי ה"ספק" מחברים אתכם הלאה, לרשת האינטרנט עצמה. כמובן, כאשר ספק אחד הוא האחראי על שניהם, הדבר עשוי לפשט עבורכם אינטראקציה איתו. במקרי תקלה במיוחד, הדברים עשויים בעקבות זאת להיות יותר פשוטים.

 

 

ההסתמכות המתרחבת

לא רק שרשת האינטרנט חשובה לעסקים, אלא עסקים משתמשים יותר ויותר ברשת זו. כך שסביר שהצורך בספק איכותי רק ייגבר. נאמר שבחרתם ספק אינטרנט כלשהו, ומבחינת מודל המחשוב אתם מסתמכים רבות על שירותי ענן שונים כגון שירות Virtual Private Network של חברה זו. במצב כזה, השימוש ברשת האינטרנט רחב במיוחד. שירותי ענן מספקים תועלות רבות ובכדי ליהנות מהן, אתם חייבים תשתית ברמה גבוהה. משמע – אינטרנט מהיר וספק איכותי. היבט נוסף הוא הרישות האלחוטי. עסקים רבים משתמשים ברשת אלחוטית פנימית, כהרחבה לרשת הקווית. דרך רשת זו, ניתן להתחבר לאינטרנט מכל מקום ברחבי העסק שבו הדבר דרוש. מחד, זו היא אפשרות חשובה. מאידך, היא מעלה אתגרים מיוחדים משלה, הן בהיבט קליטת השידור והן בהיבטי אבטחה שונים. ספק אינטרנט טוב, יסייע לכם גם בהקשרים אלה.

עוד על חשיבות הספק

ככל שיותר מהפעילות עובר לאינטרנט, כך גוברת החשיבות של הבטחת רציפות בתשתית הזו. מצבים שבהם אינכם מצליחים להתחבר לאינטרנט או שמהירות הגלישה משובשת, עלולים לפגוע מאוד בהמשכיות העסקית. מצבים כאלה הם לא בהכרח באשמת הספק, אך בירור מקור התקלה יהיה כרוך פעמים רבות באינטראקציה איתו. לכן אתם חייבים ספק מקצועי, עם שרות לקוחות זריז ותמיכה טכנית שמסוגלת לספק תשובות מהירות. הספק צריך להיות מנוסה בעבודה עם עסקים ולא רק עם משתמשי אינטרנט פרטיים. זאת, מאחר שלעסקים יש דרישות גבוהות יותר.

האימייל כדוגמה

יש עסקים, אשר עשויים להגדיר את חיבור האינטרנט כחשוב, אך לא קריטי.  כדאי לזכור בהקשר זה, את מקום שתופס השימוש באינטרנט מבחינת משקלו הסגולי. כלומר, לא רק כמות השימוש באינטרנט, אלא בעיקר אופן השימוש. למשל, השימוש בדואר אלקטרוני. לכאורה, זו טכנולוגיה מיושנת ואולי אתם שולחים רק אימיילים בודדים ביום. אז אם חיבור האינטרנט לא יהיה זמין לשעה שעתיים, האם זה בסדר מבחינתכם? ומה אם האימייל הזה דחוף? מה אם אתם מחכים לקבל אימייל חשוב מלקוח? בוודאי לא יראה מקצועי, אם תגיבו לאימייל שלו באיחור, רק אחרי שהתקלה תתוקן.

לסיכום

כאמור, כיום ספק אינטרנט טוב לעסק הוא לא מותרות, אלא חובה.

נגישות