איך בוחרים ספה לסלון? כל מה שצריך לדעת

מערכות ישיבה בדמות ספה הן המרכז של החלל, והן משליכות על העיצוב הכללי כמו גם הצרכים הפונקציונאליים. הסלון הוא מקום רביצה מול הטלוויזיה, ולכן הוא צריך להיות כמה שיותר מרווח ונוח. יחד עם זאת, הספה היא כבר מזמן לא רק לרביצה אלא גם מאפשרת לארח חברים ובני משפחה, בנוחות מקסימלית. רבים מוצאים את עצמם גם נרדמים על הספה  על כן רכישה של ספה היא רכישה אותה צריך לבצע תוך שימת דגש על מספר אלמנטים, כל זאת מתוך מטרה להבטיח כי ההשקעה הכספית תהיה משתלמת לאורך זמן. אז איך בוחרים ספה? להלן כל מה שצריך לדעת:

התאמה לגודל החלל

האלמנט החשוב ביותר כאשר בוחרים ספה הוא ההתאמה לגודל החלל. לפני שאתם ממהרים לבצע רכישה, חשוב לבצע מדידה מדויקת של הסלון ולרשום לעצמכם את המידות, כך שבמעמד הרכישה תוכלו להיות בטוחים כי הספה לא תהיה בולטת מדי ובהתאם לכך גם תוביל לצפיפות ועומס חזותי אך מצד שני גם לא קטנה מדי ובהתאם לכך גם לא פונקציונאלית לצרכים שלכם ושל בני המשפחה. אם מדובר למשל בסלון קטן, תוכלו לבחור בספות דו מושביות שגם לא חוסמת את המרחב אבל גם מתאימה למבנה של החלל באופן מדויק.

איכות הריפוד

ספה היא רהיט שימושי מאוד ועל כן הבלאי שלה ביחס לריהוט אחר הוא מהיר יותר. על מנת להימנע מהוצאה כספית כבדה, בדקו היטב את איכות הריפוד של הספה מתוך מטרה להבטיח כי גם לאחר שנים רבות היא תישאר ברמת איכות גבוהה. על מנת לבחור את הריפוד הטוב והאיכותי ביותר, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום וכן לבחון מספר דגמים של ספות, כל זאת מתוך מטרה לקבל החלטה נכונה. לאיכות של הריפוד יש גם השפעה מבחינת התחזוקה השוטפת, ועל כן עדיף לבחור בריפוד כמו בד סיננטי.

 

 

צבע וסגנון

עולם הספות השתנה באופן משמעותי בעשור החולף, ועדות לכך ניתן למצוא במגוון עצום של ספות לבחירה – החל מספות דו מושביות ועד ספות ריש. אולם, כאשר בוחרים ספה צריך להתמקד בצבע ובסגנון כך שהוא יתאים לעיצוב הכללי של הסלון. אם אתם רוצים להפוך את הספה למוקד הכוח של הסלון, רצוי לבחור בצבע דומיננטי כאשר כל שאר הפריטים משתלבים בצורה הרמונית עם הריהוט הנוסף, כל זאת מתוך מטרה להוביל לבחירה מוצלחת של ספה שמשרתת את הצרכים שלכם אך גם הולמת את העיצוב של הבית.

נוחות על פני עיצוב

הרצון לבצע רכישה של ספה מעוצבת וטרנדית הוא רצון ששמור לא מעט רוכשי ספות. אולם, מעבר להיבט האסתטי, הספה שלכם צריך להיות נוחה לרביצה כמו גם מרווחת לטובת אירוח. מומלץ לפני הרכישה לבחון מספר דגמים של ספות ולבחון את מידת הנוחות, כל זאת מתוך מטרה להבטיח כי המענה אותו אתם מקבלים מבחינת הנוחות הוא ברמה הגבוהה ביותר. ספה בדרך כלל רוכשים אחת למספר שנים, ולכן נסו לחשוב כיצד תרגישו כאשר אתם מתיישבים על הספה, כחלק מקבלת החלטות נכונה המבוססת קודם כל על נוחות ורק לאחר מכן על עיצוב. שימו לב שאתם לא קונים ספה זולה ולא איכותית (אם כי לא חייב לקרוע את הכיס כדי לרהט ולשפץ את הבית) אבל בהחלט כזאת שתהיה עמידה במשך שנים.

לסיכום, בחירה של ספה היא בחירה מורכבת שאותה צריך לבצע תוך שימת דגש על מספר דגשים אותם הצגנו לכם כאן, כחלק מהבנה כי מדובר בפריט מסיבי שצריך לשרת אתכם גם מבחינת הנוחות אבל גם מבחינת הלימה לעיצוב הכללי של הסלון. אם אתם מתקשים לקבל החלטה, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, כחלק מיצירה של מערך בחירה המותאם לצרכים כמו גם למסגרת התקציב, כך שבסופו של דבר תוכלו להתרווח, לנוח ולהרגיש הכי בבית בעולם.

נגישות