בעלי עסק עצמאי? כך תבדקו האם אתם זכאים להחזרי מס!

אם גם אתם מנהלים עסק, אתם כבר בטח מכירים את כל הדבר הזה שנקרא ניהול חשבונאי ואת חובת הדיווח למס הכנסה. בתור בעלי עסקים, עלינו להצהיר על ההכנסות שלנו כדי לשלם עליהם מס, וגם לפרט לגבי ההוצאות שלנו על מנת שנוכל להבין בדיוק כמה אנחנו צריכים לשלם. בהרבה מאד מקרים בעלי עסק עצמאים זכאים להחזרי מס והרבה פעמים אנשים בכלל לא מודעים לדבר הזה. בואו ננסה להבין מה זה בדיוק אומר, איך אפשר לדעת אם זכאים להחזרי מס ולמה ממש, אבל ממש לא כדאי לוותר על זה.

כל המידע שאתם מחפשים נמצא באתר אחד

רגע לפני שניכנס אל עובי הקורה וננסה להבין איך בכלל עובד עניין המס אצל בעלי עסקים עצמאיים, אנחנו רוצים להכיר לכם את מקור המידע הטוב ביתר לענייני מס שבו תוכלו למצוא תמיד את כל המידע הרלוונטי והחשוב עבורכם. המרכז להחזרי מס הוא הכתובת שלכם בנושא באינטרנט ובאתר תוכלו לגלות אם אכן מגיע לכם כסף בחזרה, החזרים על תשלומי מס שנעשו בעבר. באתר תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם, להבין באילו מקרים אכן אפשר לקבל כסף של מסים בחזרה ולהבין גם איך מגישים את הבקשה ומקבלים את הכסף בפועל. מעתה והלאה, בכל פעם שאתם רוצים לדעת משהו לגבי מסים בתור עצמאים או שכירים, שווה בהחלט להיכנס לאתר הזה שבו תמצאו את כל המידע החשוב והרלוונטי בנושא.

 

 

מס לעצמאים – איך זה בדיוק עובד?

שכירים משלמים כסף למס הכנסה דרך המעסיק ואפשר לראות את הסכום הזה יורד בתלוש המשכורת, אז איך זה בדיוק עובד אצל עצמאים?

ובכן, בניגוד לשכירים, בעלי עסק עצמאים צריכים לדווח בעצמם למס הכנסה על ההכנסות שלהם ולהגיד בדיוק כמה כסף הם הכניסו בכל שנת מס קלנדרית. עוסקים פטורים עושים זאת בדרך כלל פעם בשנה במה שנקרא הדו״ח השנתי ופשוט משלמים במרוכז את כל הכסף שחייבים בסוף השנה. עוסקים מורשים יכולים לעשות זאת על ידי תשלום מקדמה חודשית או דו חודשית, כלומר סכום כסף משוערך לפני הכנסות עבר, כאשר בסוף השנה בדו״ח השנתי בודקים מהו החוב המדויק, מה שולם עד כה והאם העוסק נמצא במצב של חובה או זכות. כמו כן ישנם עוסקים פטורים עם מחזורים נמוכים שמשלמים בסוף שנה ולא דרך מקדמות במהלך השנה.

אז מתי בעצם מגיעים החזרי מס?

ובכן, ישנם לא מעט מקרים בהם מגלים כי בעל עסק עצמאי שילם יותר ממה שהוא צריך במהלך השנה. אם אין ניהול חשבונאי מסודר ופיקוח על העסק, הפער הזה יכול להצטבר במשך שנים ארוכות וזה משהו שיכול להיות שווה הרבה מאד כסף במצטבר. חשוב להבין כי אצל עצמאים בניגוד לשכירים, האפשרות להקלה בתשלומי המס היא הרבה יותר רווחת. הסיבה לכך היא שעצמאים בעצם מזדכים על הוצאות שונות של העסק כמו חומרי גלם, הוצאות תחבורה, הוצאות אירוח, ציוד משרדי ומחשובי וכן הלאה. כלומר שאפשר תמיד לדווח על הוצאות כאלו ואז סכום המס שאנו צריכים לשלם הוא נמוך יותר וההוצאות בעצם מתקזזות מההכנסה השנתית שלנו.

לסיכום, אל תוותרו על הכסף שמגיע לכם

זכרו – בתור עצמאים יכול להיות שמגיעים לכם סכומי כסף לא מבוטלים של החזרי מס. אל תוותרו על מה שמגיע לכם ופנו בהקדם אל אנשי מקצוע שיסייעו לכם. כדאי להתחיל בהחלט באתר המרכז להחזרי מס ששם תוכלו לקבל הרבה מאד מידע חשוב.

נגישות