עיצוב חדרי ילדים DIY

חדר הילדים שבביתכם חייב להיות מקום נעים ונוח כי הרי בחדר זה הילדים שלכם משתמשים ונמצאים בו ברוב שעות היום, הוא המקום בו הם ישנים, לומדים מול המכתבה ומארחים חברים.

כיום ישנם שלל סגנונות המתאימים לעיצוב חדר ילדים, כמו עיצוב בצבעים רבים וססגוניים, עיצוב לפי קונספט, עיצוב החדר בצבעים עזים ועוד.

עיצוב חדרי ילדים

אבל כיצד מתכננים ומבצעים את התהליך לבד? הנה כמה טיפים טובים לעיצוב חדרי ילדים:

בחרו את הקונספט שילווה את העיצוב

כאשר אתם מעצבים את חדר הילדים, חשוב לבחור קונספט מתאים גם לטעמו של הילד וגם לאמצעים שיש ברשותכם, לדוגמא: אם אתם רוצים לעצב חדר בסגנון קסמים ופיות בדקו אם אתם יכלים להניח בחדר מבנים קטנים או גדולים של טירות, אם אתם יכולים לתלות מהתקרה בובות של פיות ונסו לבדוק כיצד תוכלו להשתמש במוטיבים קיימים בחדר לעיצוב החלל.

חשוב לבחור את הקונספט שאתם יודעים שתוכלו ליישם ורק לאחר מכן להתחיל לתכנן, לרכוש חפצים ולבצע פעולות בתהליך העיצוב.

בצעו תכנון של עיצוב החדר

חשוב לבצע תכנון קפדני של הדרך שבה תעצבו את החדר, כמו גם שיש להכין שרטוט שבו מצוינות מידות החלל בחדר, בזמן שיש לשרטט סקיצה של העיצוב כך שתדעו היכן יונח כל אלמנט בעיצוב ואיך תוכלו לסדר ריהוט בחדר. בכך לא תבצעו רכישות מיותרות ותוכלו לבצע בחירות נכונות.

התאימו לחלל ריהוט נכון ואיכותי

חשוב להתאים את הריהוט בצורה נכונה לילדים שלכם כמו גם לגודל של החדרים ולפרקטיות שחדרי ילדים דורשים, לדוגמא: רכישת מיטת מעבר נפתחת תהיה יעילה לחדרים בהם ישנם שני ילדים, או שניתן לבחור במיטת קומתיים מה שיקנה גם אופציות נוחות יותר לאירוח חברים ועיצב כיפי ומושלם. בחרו ריהוט שישמש את ילדכם לכמה שנים טובות ושיהיה באיכות מעולה.

צבעו את החדר בצבעים רכים

חשוב לא להגזים בבחירת הצבעים לעיצוב חדרי ילדים ולנסות לוותר על צבעים כהים מידי לעיצוב החדר. ילדים קטנים כמו תינוקות וטף חשוב שחדרם יעוצב בצבעים רכים אך מספיק בולטים על מנת לעורר את פעולות המוח, כאשר אצל ילדים גדולים יותר ניתן לשלב צביעה רכה באמצעות ספוג ים שיאפשר נגיעות צבע רכות על גבי הקירות. עוד גם שמומלץ לשלב  מגוון מדבקות קיר לחדר ילדים שיהפכו את החדר לקסום וכזה שמעוצב בצורה מקצועית.

השתמשו במוצרי טקסטים צבעוניים

בשלבים האחרונים של עיצוב חדר ילדים, חשוב להשתמש גם במוצרי טקסטיל צבעוניים ורכים אשר יאפשרו תחושה נעימה בחלל. שימו את הדגש על וילונות צבעוניים, השתמשו בכריות פינה והניחו על המיטה ואפילו על גבי פינת ישיבה ברצפה, הניחו מצעים יפים על המיטה כמו גם כיסויי מיטה וכל מוצר רך וכיפי שיהפוך את חלל החדר למקום קסום, נעים שכיף לשחק בו, לישון בתוכו ולשהות בו עם חברים ובני המשפחה.

נגישות