עיצוב זה גם דרך המחשב: כל הפרטים על קורס פוטושופ

מי לא שמע על פוטושופ של חברת Adobe? תוכנה וותיקה זו, היא "להיט" קבוע מזה שנים רבות ומסיבות טובות – זו היא תוכנה חזקה מאוד, עשירה ביכולות, אשר כל מי שעוסק בעיצוב בהקשרים שונים, כמעט חייב להכיר. לפחות ברמה בסיסית.

רבת עוצמה, רבת אפשרויות ולא פשוטה ללימוד

פוטושופ היא תוכנה עם היסטוריה מעניינת. בתמצית, נציין כי היא הייתה מהחלוצות בתחום העיצוב הגרפי. בעקבות זאת, היא נעשה ידועה ופופולארית מאוד ומה שיותר מעניין – היא שמרה ושומרת על הדומיננטיות שלה בתחום זה. מי שמתעניין בכך, בין אם כחובב או סביב צורך מקצועי, ימצא כיום לא מעט קורסים זמינים ללימוד מיומנויות השימוש בפוטושופ. כעת נשאלת השאלה, במי מהקורסים לבחור? אז איפה כדאי ללמוד זאת ולמה? מה בכלל כלול בקורס כזה? התשובות לשאלות אלה יסייעו לבחור מבין הקורסים, את המתאים לכם ביותר. ואין זו משימה פשוטה, מאחר שמדובר בכלי עזר רב אפשרויות, אך דווקא מסיבה זו, לא פשוט להשתלט עליו. אז בואו נעבור על הנקודות העיקריות:

למי זה מתאים

יש בעלי מקצוע רבים, אשר נדרשים לטפל בתמונות וסרטונים באופנים שונים ובכלל בגרפיקה. הדוגמה הקלאסית היא מעצבים גרפיים, אך פעילויות כאלה משמעותיות גם עבור בעלי מקצוע אחרים, כגון צלמים ואפילו מפתחי אתרים. פוטושופ היא תוכנה אחת רבת עוצמה, אשר מספקת ארגז כלים עשיר לכולם, לביצוע מגוון רחב של משימות גרפיות. התכונות הרבות של פוטושופ הן אחת מנקודות החוזק שלה, אבל הן גם מסבכות את השימוש בה. לכן ההסתייעות בקורסים חשובה כל כך. כסיכום ביניים, קורס פוטושופ מתאים לחובבים וגם למקצוענים מסוגים שונים.

תכונות מרכזיות של הקורסים

בבחירת קורס מסוג זה, כדאי לשים לב קודם כל לנקודות הבסיסיות הבאות:

 

 

  • הרמה – מיומנויות יסודיות או מיומנויות מתקדמות.
  • הנושאים העיקריים – כאמור, פוטושופ מציעה אפשרויות רבות וחשוב להבין מה לומדים ועל מה הדגש המרכזי בקורס. זה יכול להיות למשל טיפול בתמונות (כולל “שיפוץ” תמונות ישנות או פגומות), ציור, אנימציה, תלת ממד, עיצוב לוגו, עיצוב אייקון, עיצוב פרסומות, גופנים ועיצובם, עבודה עם אפקטים ועריכת סרטונים.
  • איפה לומדים? – מומלץ להתמקד בקורסים ממקורות מקוונים איכותיים כגון Udemy. היבט משנה לכך הוא מי מדריך? יש מדריכים מוסמכים מטעם אדובי לשימוש בפוטושופ.
  • היקף הקורס – כמה שעות ההדרכה?
  • פורמט הקורס – הרצאות מצולמות? טקסט? קורס פרונטאלי? קורס באינטרנט? ייתכנו גם שילובים של סוגים אלה.
  • המחיר – המחיר חשוב כמובן גם הוא. כמו כן, קחו בחשבון שתצטרכו גם לרכוש את התוכנה (בנפרד מהקורס ולפניו) בכדי ללמוד ולתרגל.

עוד תובנות וטיפים שימושיים

  • לקבל התנסות ראשונית – גם למי שלא בטוח אם זה הכיוון שלו בעתיד, קורס כזה יאפשר לכם להתרשם ישירות. במידה ולבסוף תחליטו להמשיך, הוא גם יספק בסיס שחשוב תמיד. כי יש תוכנות עיצוב נוספות, אבל את פוטושופ חשוב במיוחד להכיר.
  • קלות הלימוד – היבט חשוב מאוד, אך כזה שלא ניתן תמיד להעריך מראש, הוא עד כמה החומר מוגש בצורה ברורה וקלה להבנה? כאן נכנסות לתמונה גם המלצות וביקורות.
  • תרגול – קורסים מסוג זה, תורמים גם במתן הזדמנויות רבות לתרגול.
  • טיפים וטריקים שימושיים – כמו כן, בקורס טוב תקבלו לא מעט טיפים של מקצוענים. דבר שלא תוכלו ללמוד באותה הקלות (אם בכלל) לבד.
  • קורסים ממוקדים – לצד קורסי פוטושופ למתקדמים בלבד, עשויים להיות גם כאלה שממוקדים בהיבט ספציפי של פוטושופ או של השימוש בה. למשל פוטושופ עבור מעצבי אתרים.

לסיכום

אם אתם מתעניינים בפוטושופ ובוודאי אם הדבר נובע מסיבה מקצועית, חשוב מאוד ללמוד זאת באופן מסודר. משמע – בקורס איכותי, שמתאים לדרישותיכם.

נגישות