איפה מוצאים חלקי חילוף לתריסים ואיך כדאי לבחור אותם?

במזג האוויר הישראלי החם ושטוף השמש, תריסים הם עזר חיוני וחשוב. לא פלא לכן, שהם כל כך פופולאריים. פריט צנוע זה, משתלב כיום במגמת "הבית החכם", בדמות תריסים חשמליים. היכן שיש מוצרים כאלה, זקוקים במוקדם או במאוחר גם לחלקי חילוף עבורם. היכן מוצאים חלקים כאלה? וכיצד כדאי לכם לבחור אותם? זהו מדריך קצר, עם כמה טיפים מעשיים ותובנות שימושיות:

איכות ואמינות לפני הכול

תריסים הם פריט לבית, אשר עובר לא מעט שימוש במהלך חייו. כתוצאה מכך, איכות המוצר חשובה מאוד. זהו ההיבט, אשר יבטיח לכם שימוש נוח במוצר וכמה שפחות צורך בהחלפות ותיקונים. עם זאת, אף מוצר לא מחזיק מעמד לנצח. במוקדם או במאוחר, עולה הצורך בחלקי חילוף. גם אז, רכישה ממקור איכותי ואמין, היא הדרך הטובה ביותר לתת לכך מענה. אז היכן כדאי? חלקי חילוף לתריסים תמצאו כאן, כמו גם מבחר מוצרים נוספים בתחום הבית החכם. מדובר על אתר somfy, אשר מתמקד במוצרי יצרן בינלאומי ידוע ובולט בתחום זה.

האילוצים שבשטח

בבחירת חלק החילוף הספציפי, דרושה קודם כל התאמה למפרט המוצר שעבורו רוכשים אותו. פירוש הדבר גם התאמה למקום שבו התריס יותקן ולגודל התריס.

חלפים בהתאם לאופן ההפעלה

תריס עשוי להיות מופעל באופן ידני, חשמלי או חשמלי מרחוק (אלחוטי) או שילובים של כל אלה. אפשר גם לבצע שינויים ולהפוך תריס ידני, לכזה אשר נשלט חשמלית או מרחוק. בהתאם לכך, עשויים להיות רלוונטיים חלקי חילוף מסוגים שונים: מוט מנואלה, מפסק משדר או שלט להפעלה אלחוטית. לתריסים יש גם היבט אסתטי כמובן וגם הוא יילקח בחשבון. אופן הפעלת התריס, מתבטא למשל בבחירת מסגרות דקוראטיביות שונות עבור רכיבי המפסק או משדר.

 

 

חשיבות המנוע

בתריס חשמלי, יש חשיבות מיוחדת למנוע. המנוע הוא החלק בתריס, אשר עושה למעשה את רוב העבודה. הוא גם חלק מורכב למדי בפני עצמו. כאשר המנוע דורש החלפה, חשוב מסיבה זו במיוחד לבחור במוצר אמין וחזק. כמובן, המנוע יהיה חייב גם להתאים בעוצמתו למשקל שעליו להרים.

רצועות – שימו לב לחוזק

מה שמחבר בין המנוע לתריס עצמו אלה רצועות מיוחדות, אשר עשויות להישחק עם הזמן. לגבי חלקי חילוף עבור מוצר כזה, החוזק חשוב מאוד.

שלבים – מגוון אפשרויות

שלבי התריס הם אלמנט, אשר למעשה נותן מענה למטרות רבות במקביל. לכן גם בחירת סוג השלבים עשויה להיות החלטה מורכבת. יש לכך היבטי משקל, מחיר, עמידות המוצר לאורך זמן, הגנה מפריצות, יכולת הכנסת אוויר ואור במצבים שונים של פתיחת התריסים ועוד. מבחינת חומרים, בולטים כאן במיוחד אלומיניום או פלסטיק. אפשרות נפוצה, היא שלב פשוט מסוג פוליאוריטן עם ציפוי אלומיניום (“שלב מוקצף"). אפשרות נוספת, הם שלבי אלומיניום עם פתחים בין השלבים למעבר אור ואוויר (“שלב משוך").

המעצור שמגן ומאריך את חיי התריס

תריס חשמלי אמור לעצור (בעזרת עינית), כאשר משהו מפריע לתנועתו. יכולת זו מאריכה את חייו ומצמצמת את הצורך בתיקונים ובחלקי חילוף לתריס.

לא לשכוח מוצרים משלימים

מעבר לנקודות שציינו, עשויים להיות שיקולים נוספים בבחירת חלקי חילוף לתריסים וגם סוגי חלפים נוספים. למשל גלאי פתיחת תריסים (אשר מתריע גם על פתיחה חלקית). דוגמה נוספת מספקים חיישני אור ורוח, אשר באמצעותם מערכת בית חכם עשויה לשנות אוטומטית את מצב התריסים.

לסיכום

בסופו של דבר, זו היא העצה החשובה ביותר: בכדי להאריך את חיי התריסים שלכם ולהבטיח תועלות מרבית מהשימוש בהם, כדאי לרכוש תריסים וחלקי חילוף עבורם, רק ממקור איכותי.

נגישות