בעל עסק – נעשית סיעודי? הינה כל מה שצריך לדעת על הזכויות שלך בחוק

אובדן העצמאות הפיזית או הנפשית של אדם עשוי לטלטל את עולמו. רגע אחד אתה אדם עצמאי המסוגל לתפקד בכוחות עצמו ביום יום, כזה המפרנס משפחה, וברגע אחד החיים משתנים. חשוב להבין שאם ניהלת עסק עצמאי והפכת לסיעודי, מגיעות לך מספר זכויות הנוגעות למצבך, על פי חוק.

הצלחת הניתוח היא עניין יחסי

לא חסרים מקרים מצערים בהם אדם נכנס לניתוח כאדם מתפקד ועצמאי ויוצא ממנו במצב חמור העלול להידרדר למצב סיעודי. נתחיל בזה שאם נקלעתם למצב מצער דומה לכך או אחר, כדאי לקחת את שירותיו של עורך דין תביעות סיעוד. תרחיש קשה שכזה עלול להיגרם מרשלנות רפואית כזו או אחרת, כמו גם אבחון שגוי של מצבו של המטופל או היעדר טיפול מקיף או יסודי.

ביטוח סיעוד כתנאי סף

החיים לצערנו, הם מסע בלתי צפוי. לצד הדברים המדהימים שעשויים להיות מוגרלים אלינו לאורך הדרך, כך גם אירועים כמו תאונות או מחלות קשות עלולות להגיע, לסכן את בני האדם ולהותירם במצב סיעודי. אדם המחזיק בביטוח סיעודי זכאי לזכויות המוגדרות בחוק. ביטוח סיעודי הוא חוזה בו האדם המבוטח מחויב על פי חוזה ביטוח הסיעוד, לשלם פרמיה חודשית לחברת הביטוח, והיא מצידה מתחייבת לשלם למבוטח תשלומים חודשיים בסכום הנקוב בחוזה שנחתם, במקרה שהמבוטח הופך חלילה לסיעודי.

 

פטור מתשלום פרמיות חודשיות

תחילת תהליך מימוש הזכויות מתבצע לאחר ליווי של צוות מסייע המורכב מרופא מומחה המגבה את התיעוד הרפואי המעיד על מצבו הסיעודי של יקירכם, נציג המטפל בתביעתכם מטעם חברת הביטוח ועורך דין, במידת הצורך. יש לאסוף את כל המידע הרלוונטי לתיקכם, הכולל טפסי תביעה לביטוח ואת המידע הרפואי ולשלחו לחברת הביטוח בהקדם. חברת הביטוח מחויבת לשלם את הפיצויים שנקבעו לא יאוחר מ30 יום מקבלת כל המסמכים.

זכויות ביטוח לאומי

על פי חוק, אדם המוגדר כסיעודי, בהתאם לרמת הסיעוד, זכאי לפטור מתשלום ביטוח לאומי. יתרה מכך, לאחר בדיקה מעמיקה של נציגים מטעם ביטוח לאומי להוכחת רמת הסיעוד של אדם הכוללים ביקורים ביתיים ומבחני כשירות ברמות השונות, ומן הרגע שנקבע כי אותו אדם אכן מוגדר כאדם סיעודי, זכאי האדם לאישור מטפל זר שיסייע לו, או לחילופין לקבל קצבה בכסף במקום תשלום על שעות טיפול.

החזרי מס והטבות נוספות

בכל הנוגע למס הכנסה, ובהתאם להוכחת היותו של אדם סיעודי, זכאי האדם לפטור ממס, ויתרה מכך, ישנן זכויות הנוגעות לבני המשפחה המטפלים. עבור אותם אנשים המקדישים את חייהם לטיפול ודאגה ליקיריהם, מס הכנסה עשוי להעניק פטור ממס במשיכת כספים, וכן נקודות זיכוי ממס הכנסה, בהתאם לקרבה המשפחתית. מעבר לזאת, ישנה זכות לזיכוי מס עבור בני משפחה המשתתפים במימון טיפול מוסדי של בן המשפחה הסיעודי.

טיפול בזכאות לסיעוד של קרוב משפחה עשוי להיות מייגע, מתיש וכואב. חברות ביטוח עשויות להערים קשיים בדרככם לממש זכויותיכם, בנוסף לסחבת והבירוקרטיה הנלווית- לכן מומלץ להיוועץ לאורך כל התהליך באנשי מקצוע הכוללים מומחים ועורכי דין. אל תתנו לחברות הביטוח להתנער מחובותיהן. בדקו עם המומחים הרלוונטיים, וודאו כי כל הטפסים המתבקשים מולאו בצורה המדויקת ביותר. שמרו על עצמכם מחוקרי ביטוח מטעם חברות הביטוח שלא יבחלו באמצעים כדי לחמוק מחובתם. עליכם לתת את כל התמיכה שאפשר ליקיריכם הסיעודי, ובו בזמן להילחם על כך שיקבל את מלוא זכויותיו המגיעות לו כחוק, ולא להיכנס לסחבת הידועה של הגופים הממשלתיים.

נגישות