המתכון לשינה רגועה: כך נעצב את חדר השינה

עיצוב חדר השינה הוא בעל חשיבות אסתטית ראשונה במעלה אך גם בעלת אפקט משמעותי על איכות השינה, מאחר והעיצוב של החדר משפיע מאוד על היכולת להירגע ובהתאם לכך גם לצלול אל תוך שינה עמוקה. אם אתם מרגישים שהחדר שלכם צריך לעבור ריענון מחדש או אתם נכנסים לדירה חדשה, זה הזמן ללמוד כיצד ליצור את המתכון המושלם לשינה רגועה ומתוקה, ע"י עיצוב מוצלח של חדר שלא רק יכניס אתכם לאווירה אינטימית אלא גם ישקף את טעמכם האסתטי. כיצד תעשו זאת? להלן מספר טיפים:

בחירה בפלטת צבעים רגועה

על מנת ליצור אווירה הרמונית ונעימה בחדר השינה מומלץ להתמקד בפלטת צבעים רגועה, וזאת מתוך מטרה ליצור מראה הרמוני ומרגיע במקום עומס חזותי שמפריע גם לתהליך ההירדמות. צבעים מומלצים לחדר השינה הם צבעים קרים כמו למשל אפור וירוק כהה שהם צבעים דומיננטיים אך גם משדרים שקט וניקיון, בייחוד אם אתם רוצים ליצור חדר שינה מודרני. אם אתם דווקא בעניין של עיצוב חדר שינה בסגנון בוהו או סגנון כפרי, מומלץ לבחור בצבעי פסטל כמו למשל מנטה, ורוד בהיר או סגול לילך כאשר עם משחק נכון של שילוב צבע נטרלי כמו בז' או שמנת ניתן ליצור פלטת צבעים מרגיעה ההולמת את טעמכם האסתטי אך גם משפיעה באופן ישיר על היכולת להירדם ולישון.

 

 

 

רכישת מצעי טקסטיל איכותיים

אף אחד לא רוצה להיכנס לחדר השינה שלו ולהרגיש שהוא נכנס לתוך חדר ילדים. המצעים שלכם הם לא רק לטובת כיסוי של המיטה אלא גם בעלי השפעה ישירה על התחושה ועל היכולת להירדם, בייחוד אם מדובר בבדים מגרדים או מציקים שלא משקפים את העיצוב האסתטי של החדר. עדיף להשקיע יותר כסף ולרכוש סט מצעים איכותי מבד ג'רזי או כותנה מצרית, ולבחור במצעים עם צבע נטרלי כמו לבן, שמנת או בז'. סט מצעים כזה יכול לא רק להקפיץ את המראה של החלל אלא גם לאפשר לכם לצלול למיטה, ולהרגיש כאילו אתם בבית מלון.

התקנת וילונות

דרך מצוינת לעצב את חדר השינה במינימום מאמץ אבל עם שימת דגש על ויסות של כניסת האור היא דרך התקנה של וילונות. רכישה של וילונות מהווה דרך מצוינת ליצירה של מערך עיצוב רומנטי אך גם פרקטי, כאשר היום ניתן לבצע רכישה של וילונות בהתאמה אישית מבחינת סוג הבד, אורך ורוחב. מומלץ לבחור בווילון בצבע בהיר עם אטימות חלקית, כל זאת מתוך מטרה לנצל את המרחב של החדר לטובת עיצוב מנצח המבוסס גם על וילונות קלאסיים מתקרה ועד רצפה או בהתאמה אישית לגודל של החלון.

שילוב של אביזרי טקסטיל

על מנת ליצור חדר שינה מרשים אך גם בעל השפעה על מצב הרוח ובהתאם לכך גם על השינה, רצוי לקבל השראה ממלונות יוקרתיים כמו גם צימרים אשר עושים שימוש באביזרי טקסטיל כמו למשל כריות נוי מעוצבות ושטיחים כן אלמנטים מיוחדים נוספים אשר מקפיצים את המראה של החלל והופכים אותו ליוקרתי ומזמין. דרך הזמנה של פריטי טקסטיל אלו בחנויות המתמחות ניתן ליצור טקסטורה מעניינת, במינימום מאמץ אך במקסימום תוצאה מבחינת המראה הסופי של החדר.

לסיכום

שילוב של צבעים ביחד עם שימת דגש על אלמנטים דקורטיביים אך גם פרקטים כמו למשל מצעים הוא המתכון המושלם לטובת יצירה של חדר שינה מעוצב, מרגיע ובעל השפעה על איכות השינה. לפני שאתם מתחילים בתהליך העיצוב, רצוי לבנות לעצמכם קיר השראה וכן להיצמד לטעמכם האישי, כל זאת מתוך מטרה להוביל לעיצוב מנצח אשר גם תואם את טעמכם האישי אך גם מספק סביבת שינה נעימה ומפנקת.

נגישות