לוחמה וגבורה: סיפורו המרגש של החייל האמיץ רפי אדרעי ז"ל

החייל האמיץ רפי אדרעי מהווה בעבור בני משפחתו מודל לדוגמה והשראה לנחישות ואומץ לב, כל זאת בזכות העשייה החברתית הרבה שלו כמו גם הרצון שלו לתרום למען הגנת המולדת, תוך סיכון חייו. המדריך אשר שימש בתור מדריך ראשי בתנועת הנוער העובד והלומד גדל והפך לגיבור ישראלי כאשר לחם נגד צבאות ערב, עד אשר מצא את מותו בגיל 24 בלבד. מי הוא היה וכיצד סיפורו מצליח לעורר השראה ומוטיבציה גם עשרות שנים לאחר מותו? להלן הפרטים.

 סיפור הגבורה של רפי אדרעי

רפאל אדרעי נולד בעיר צפת למשפחה בת עשר דורות. הוא היה בן שלישי במשפחה של חמישה נפשות, ומאז צעיר מאוד החליט לתרום מעצמו למען החברה. הוא השתלב במהירות בתנועת הנוער העובד והלומד ואף הפך להיות אחד מהמדריכים הבולטים ביותר, עד אשר שימש בתור מדריך ראשי. עם הזמן רפי אדרעי התקדם והפך גם למפקד גדנ"ע נערץ שהצליח לסחוף אחריו את ההמונים, בייחוד על רקע של אירוע אשר הפך להיסטורי ובמסגרתו אדרעי עלה על גג של בניין ונופך בדגל ישראל, כאשר הוא חשוף  לאש חיה. הוא לקח חלק פעיל בהגנה על העיר הנצורה צפת וההכנה של היישוב הנצור בתור מומחה לסליקת נשקים ולאחר מכן גם כמ"כ נערץ. בנוסף, הוא התמחה בהכנה של סליקים אשר שימשו את חוליות המקלע ששימשו את הכיתות אשר הגינו על העיר, כאשר במערכה הראשונה לשחרורה של העיר צפת הוא היה אחד מהחיילים אשר הצליחו לכבוש נקודות מפתח חיוניות לעיר צפת.

סיפור הגבורה שלו הסתיים כאשר נפל בזמן הפגזה של המצרים על אזור משלטי חלוצה, כאשר בתחילה הוא נקבר בקיבוץ רוחמה ולאחר מספר שנים הועבר למנוחה בראש העין. מותו בגיל 24 בלבד הותיר את בני משפחתו כמו גם את העיר צפת המומים וכואבים בעקבות לכתו של טוב העיר, אולם מותו לא נשאר בחלל הריק אלא מאז ועד היום מתבצעים שלל פעולות לטובת הנצחתו, הן באמצעות הקמה של בית יד לבנים במימון ציבורי והן באמצעות הקמה של עמותה חברתית ללא מטרות רווח – עמותת אחינועם.

 

 

בני משפחת אדרעי מנציחים את סיפורו של רפי אדרעי

אחינועם הוקמה בשנת 2018 על ידי בני הדור הממשיך של משפחת אדרעי בראשות האחים רפי אדרעי הקרוי על שם הדוד, משה אדרעי וכן איל אדרעי. העמותה מתמקדת בקידום וחיזוק של הפריפריה על ידי שורה ארוכה של תוכניות חברתיות הזוכות לתמיכה מלאה מצד הרשויות, החל מתוכנית של חלוקת מחשבים מחודשים או חדשים בעבור תלמידים אשר זקוקים לכך בזמן התפרצות מגרפת הקורונה, קידום של חינוך מוזיקלי בעיר צפת לצד שיפוץ של ספריה בעיר, תוכנית ליווי אישית המיועדת בעבור בני נוער בסיכון, כאשר לכל אורך הדרך מלווים את התלמידים מתנדבים הפועלים במסירות ובאהבה עצומה. משפחת אדרעי תורמת רבות לקידום של העמותה, כחלק מפעילות הנצחה וכן יצירה של שינוי חיובי בחברה הישראלית.

לסיכום

עמותת אחינועם וכן הקמה של בית יד לבנים הם רק חלק מפעילויות ההנצחה שאותה מקיימת משפחת אדרעי, מאז איבדה את בנה לפני כעשרות שנים במסגרת מלחמת יום העצמאות. סיפור הגבורה הזה מצליח לגלם באופן מרגש את הגבורה והאומץ של טובי בנינו אשר נפלו בזמן ההגנה על המולדת, אולם זכרם נשאר חרוט היטב בזיכרונם של האהובים והקרובים, כמו גם של כל עם ישראל המתייחד עם זכרם של הנופלים שבמותם ציוו לנו את חייהם.

נגישות