נשירת שיער אצל נשים: הכתבה שתעשה לכם סדר!

צמיחת השיער מושפעת מלא מעט גורמים: מתח, לידה, נטילת תרופות, חוסרים תזונתיים ועוד. נשירת שיער היא תופעה טבעית, אולם היא עלולה להשפיע באופן משמעותי על הדימוי והביטחון העצמי. בכדי לעשות סדר, להלן המדריך המלא לגבי נשירת שיער, ומה ניתן לעשות כדי לעכב את הנשירה.

נשירת שיער: כך תדעי האם מדובר בנשירה פתולוגית או בתחום הנורמה

נשירת שיער היא תהליך טבעי המתרחש בכל יום. למעשה, בכל יום אנחנו מאבדים בין 50-100 שיערות, אולם כאשר מדובר במעל 100-150 שיערות מדובר במצב בעייתי המצריך בדיקה, וזאת בשל אובדן שיער מסיבי. בשנים האחרונות עלתה המודעות לנושא של נשירת שיער, בייחוד בשל טיפולים כימים כמו החלקות או סלסול השיער. מדובר בטיפולים אשר עלולים להגביר את קצב נשירת השיער, אולם מדובר רק בסיבה אחת. סיבות נפוצות נוספות לנשירת שיער כוללות בין היתר מתח וחרדה, שינוים הורמונים, חוסרים תזונתיים כמו גם אורח חיים שאינו מאוזן. אם הבחנת בנשירה מסיבית של שיער על הכרית או על מברשת השיער, חשוב לדעת כי יש טיפולים לנשירת שיער אצל נשים, ולכן לא מדובר בגזרת גורל.

נשירת שיער אצל נשים הכתבה שתעשה לכם סדר

שימוש בתכשירים לצורך עידוד צמיחת השיער

אם את סובלת מנשירת שיער, חשוב מאוד לפנות לרופא עור בכדי לקבל הערכה רפואית ובהתאם לכך גם בנייה של תוכנית טיפול. כיום ישנם לא מעט מוצרים תחת מרשם רופא בהם ניתן להיעזר, כמו היירגין. נוסף לכך, ברחבי הרשת ניתן לקבל המלצות מצוינות על שמפו, מרכך ומסכה ייעודים לנשירת שיער. שימי לב כי במידה ויש לך נשירה מסיבית, מומלץ שלא לחפוף את השיער בכל יום בשל ייבוש יתר. הקפידי לסרק את השיער רק כאשר הוא יבש, ובאמצעות מברשת רכה. הטיפול בשיער יכול להיות טיפול יופי שלם שתוכלי לעשות בעצמך בבית, עם הליווי והייעוץ הנכון של אנשי מקצוע.

מהן הדרכים הטובות ביותר לצורך טיפול בנשירת שיער?

סקרים אשר נערכו בנושא מצאו כי נשים אשר סובלות מנשירת שיער מדווחות על ירידה משמעותית בביטחון והדימוי העצמי. מדובר בסוגיה המשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים, ולכן נדרש לבצע קודם כל בדיקות דם אצל הרופא. באמצעות בדיקת דם ניתן לגלות האם ישנם חוסרים תזונתיים. חשוב לציין כי מחסור בחלבונים או פעולת יתר של בלוטות החלב מהווים את אחת הסיבות המרכזיות לנשירה, ולכן אורח חיים בריא הכולל צריכה של חלבונים, פירות וירקות בשילוב של תוספי תזונה יכול בהחלט לתרום לעיכוב הנשירה. חלבונים מלאים אפשר למצוא בביצים, מוצרים מהחי או מוצרי חלב. נוסף לכך, בכדי לעודד את ספיגת החלבון מומלץ לבצע רכישה של תוסף תזונה ביוטין. נוסף לכך, מומלץ להימנע משימוש באביזרים פולטי חום כמו מחליקים או פנים, וכן להימנע מטיפול כימי בשיער.

לסיכום, תופעה של נשירת שיער היא תופעה נפוצה, אולם ברת טיפול – כפי שהצגנו לכן כאן.

נגישות